Меню сайту
Годинник
Календар
|
БіологаІ заквітує сад… 22 квітня на планеті святкували Міжнародний День Землі, покликаний об’єднати людей в справі захисту навколишнього середовища, оскільки усе, що дає нам життя, потребує захисту і турботи. Учні Гавриловецької школи прибрали суміжну зі школою територію, а також почистили старий шкільний сад. Три роки тому біля школи був посаджений молодий сад. На жаль, сувора зима цього року завдала великої шкоди: поширились хвороби, додали клопоту і зайці. Тому діти активно взялись за лікування молодих дерев: почистили, обкопали, забинтували рани на деревах. Працівники школи обприскали стовбури та крони від шкідників. Діти надіються, що забуяє сад своєю зеленою кроною, а восени пригостить їх смачними яблуками.
Прекрасна природа нашої Батьківщини. Вона чарує нас барвами лісу і поля, золотом осені, казковою красою зими, буянням весни. Але найкращий куточок природи здається мертвим, якщо його не оживляють птахи. Птахи — невід'ємна частина природи. Вони прикрашають діброви, луки, і степи, полонини. Птахи — окраса парків і садів. Чи можна уявити собі весну без дзвінкої пісні жайворонка або ї весняний ліс без кування зозулі? З давніх-давен люди звикли до співу птахів, до того, що пернаті стали справжніми помічниками людини і у боротьбі з комахами-шкідниками. Якби жителям України запропонували назвати свого улюбленого птаха, то вони назвали б лелеку; журавля мабуть, горобця, голуба та інших. Недарма матері, бабусі в Україні лагідно, з любов'ю називають своїх маленьких дітей та онуків «пташенятко», «ластівко», «горобчик», «горобенятко», «зозуленя». Ви бачили біля дороги та криниці з водою дерев'яного журавля. А розмальовані печі, стіни в сільських світлицях, вишиті рушники, скатерки із зображенням птахів. Бо люблять споконвіку в Україні птахів, оберігають їх, приваблюють у сади, парки, ліси. А скільки складено загадок, прикмет, прислів'їв, вікторин про птахів! Сьогодні на нашому святі пернатих ви зможете ще більше дізнатися про них нового. Бережімо птахів, як і все живе на землі. Нині природі загрожує небезпека внаслідок нерозумного втручання людини у святині природи. Тож мусимо берегти її. Від кожного з нас залежить, якою ми передамо землю (з квітами, птахами, водою, лісами) своїм дітям, онукам, майбутнім поколінням. Тож бережімо природу, як ^ берегли її наші предки. Юннат. Настала весела пора року — весна. Все оживає від зимової сплячки. З далеких країв повертаються наші пернаті друзі — птахи. Земля чепуриться, V готується зустрічати їх. Розпочинаймо свято «День зустрічі птахів». Учень (читає вірш «Летять птахи») Вже весна прийшла в оселі, Розквіта рясний садок. І летять, летять веселі Зграї рідкісних пташок, Швидше, любі, прилітайте (Ми вже бачимо здаля!) І з весною привітайте І лісочки, і поля. Ми вже хати збудували На деревах в гілочках. TOC \o "1-3" \h \z Щоб ви нам пісні співали, Щоб ловили ви комах. Ю н н а т. І ми їх зустрінемо, он скільки будиночків приготували. Ведуча. А ви, друзі, готові зустрічати птахів? Усі. Готові! (Чути стукіт у двері.) Ведуча. Будь ласка, заходьте. (Заходить поштовий голуб із сумкою.) Голуб. Добридень У с і. Добридень! Ведуча. Проходьте сюди, ми раді такому гостю. Голуб. Дякую, дякую. Я оце прилетів, бачу: напис «Запрошуємо на свято птахів». Саме сюди мені й треба. Вам телеграми. Я їх тільки-но прийняв від моїх товаришів. Послухайте. 1. Усім друзям птахів Дивилися шпаківні. Дякуємо за турботу. Влітку віддячимо. Знищимо всіх шкідників саду. З привітанням, шпак 2. Учасникам свята «День зустрічі птахів» Вилітаємо з Африки. Терміново повідомте про те, чи є у вас комахи. Якщо ще немає, то ми затримаємося в дорозі. До зустрічі, ластівки. 3. Усім юннатам сіл Богданівки, Тарасівки, Миколаївки, Антонівки, Федорівки Дуже вдячні за піклування про нас у тяжкий зимовий час. Ми відлітаємо до себе, але із собою беремо добрі згадки про вас. На повітряних шляхах розкажемо про вас птахам, що летять сюди. Дамо їм вашу адресу. З найкращими побажаннями, снігурі. 1-й юннат Що роблять птахи навесні, Коли з вирію повертаються? Вони в такі блакитні дні 3 ланами і людьми вітаються. Здрастуйте, журавлі далекі. Як живеться вам на чужині? Як за вами скучили смереки В нашій стороні! Не забудьте вчасно прилетіти, Звити гнізда в затишку ріки. Вас чекають перші весно квіти. Вас зустрінуть піснею струмки. Тепле сонце вже летить над краєм, І весна проходить по ріллі, Не турбуйтесь, ми вас привітаєм. Прилітайте, рідні журавлі. Чиї ж то голоси бринять, Як ліс під вітром вишумовує? Дрозди й синиці гомонять Пташиною своєю мовою. Що роблять гуси чи качки, Як річка грає і хлюпочеться? Б'ють крилами, як новачки, їм плавать і пірнати хочеться. Вони вертаються сюди, Радіють, плачуть і хвилюються. І тож одвічно так, завжди Землею рідною милуються. Гей летіть до нас, птахи, Наші славні співаки. Вже для вас готові хати, Змайстрували їх юннати. Гей до нас, до нас сюди Завітайте у сади. Вас зустрінуть весняні Теплі та погожі дні. І дорослі, і малята Будуть вас охороняти. Буде досить для пташок І гусениць й комашок. (З'являються птахи). Ведуча. Дорогі птахи! Дуже просимо вас розповісти нам про себе. Усі. Просимо! Просимо! Снігур. Я тут найстарший і розповім про себе перший. Моя батьківщина - північ. На зиму ми всі прилітаємо з півночі до вас. Тут смачними ягодами пригощає нас малина, калина, горобина, а насіння нам дає клен, ясен, граб. В е д у ч а. А це, друзі, шановний чорний грак. Граки, тільки-но похолоднішає, відлітають на південь. У нас вони добре працюють на полі, нищать озиму совку, дротяників. Чи багато ви їх добуваєте? Грак. Чимало. Ми, граки, лічити не вміємо, а от агрономи підрахували, що кожен грак за день може знищити до 400 дротяників. 2-й юннат. А це що за маленька пташка? Мухоловка. Я — мухоловка. Хоч я і дуже маленька, але апетит у мене ве- ликий. З'їдаю щодня 200 мух і комарів. Синичка. Я — синичка. За день з'їдаю і приношу своїм пташенятам стільки їжі, скільки важу сама. 1-й юннат. А я знаю вірш про дятла. Дятел. О, я охоче послухаю 1-й юннат У гаю пісні немає, Гай засніжений дрімає. Тільки чути гук — Тук-тук-тук. Мабуть, це строкатий дятел Хоче дуба роздовбати. Там на дубі кузню має, З шишок зерно він виймає. І лунає ще тук-тук. Дятел. Гарного ти вірша розповів мені. А хто з вас, діти, знає, що то є — «дятлова кузня»? Якщо ніхто не знає, то я розповім. Взимку вибираю зручне дерево, видовбую кору, туди заношу шишки, роздовбую їх, добуваю насіння. Зозуля. А ось і ти вже прилетів, шпаче, із села. Скажи, а що про нас, птахів, там кажуть. Шпак. Говорять різне, як про кого. Соловей. А як про пісню солов'їну говорять люди? Шпак. Все село виходить слухати солов'я в парк, сади зелені. Коли лунають його пісні, все навколо замовкає. Жайворонок. А що про жайворонка чути? Шпак. Весни ти вісник — скрізь говорять. Сова. А про мене, шпаче, там не чути? Ш п а к. І тебе цінять. Зберігаєш зерна людям ти багато, бо нищиш різних гризунів. Ведучий. Діти, ви дізналися, яку користь приносять птахи, тому охороняйте їх, приваблюйте у свої сади, поля, боріться з тими, хто руйнує їх гнізда. Учитель. А зараз розпочнемо гру-змагання «Хто більше знає про птахів?». Участь у грі беруть команди «Ластівка» і «Орел». Знайомство з командами, які захищають свої назви Конкурс 2 «Відгадай» Закінчіть речення, дайте відповіді на запитання. Команди по черзі демонструють свої знання про роль птахів у природі й житті людини. Конкурс 4 «Запитання супернику: ти мені, я тобі» TOC \o "1-3" \h \z Конкурс 5 "Відгадай птаха" Ведучі по черзі зачитують інформацію про птахів. відповідає команда, яка швидше визначила, про якого птаха йдеться. "Показуха" Капітани витягують картки, на яких написано поняття, що стосуються птахів, і жестами та мімікою зображують їх. Конкурс 7 «Будова яйця» На малюнку зробіть підписи частин, поясніть їх значення. Слово журі. Слово вчителя: Люди здавна звикли до сусіда птахів, звикли чути і бачити їх біля себе. З птахами пов’язано багато прикмет, приказок: щастя – вільна пташка, де схотіла, там і сіла. І дуже прикро, що останнім часом звучить фактор тривоги… Про нього пишуть і говорять. Він – причина зникнення журавлів, лебедів,ю глухарів в окремих куточках природи. Птахи знаходять місця, де їх поки що не лякають. Але чи залишаться такі місця в майбутньому? Технічний прогрес не стоїть на місці. Діти, бережіть птахів – наших пернатих друзів! |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||