Нд, 05.05.2024, 13:27
Вітаю Вас Гість | RSS

Гавриловецька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

Годинник
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Біолога

І заквітує сад…

22 квітня на планеті святкували Міжнародний День Землі, покликаний об’єднати людей в справі захисту навколишнього середовища, оскільки усе, що дає нам життя, потребує захисту і турботи.

Учні Гавриловецької школи прибрали суміжну зі школою територію, а також почистили старий шкільний сад. Три роки тому біля школи був посаджений молодий сад.

На жаль, сувора зима цього року завдала великої шкоди: поширились хвороби, додали клопоту і зайці. Тому діти активно взялись за лікування молодих дерев: почистили, обкопали, забинтували рани на деревах. Працівники школи обприскали стовбури та крони від шкідників. Діти надіються, що забуяє сад своєю зеленою кроною, а восени пригостить їх смачними яблуками.





Свято

«День зустрічі птахів»     

1. Вступне слово вчителя

Прекрасна природа нашої Батьківщини. Вона чарує нас барвами лісу і поля,  золотом осені, казковою красою зими, буянням весни. Але найкращий куточок природи здається мертвим, якщо його не оживляють птахи.

Птахи — невід'ємна частина природи. Вони прикрашають діброви, луки, і степи, полонини. Птахи — окраса парків і садів. Чи можна уявити собі весну без дзвінкої пісні жайворонка або ї весняний ліс без кування зозулі?        

З давніх-давен люди звикли до співу птахів, до того, що пернаті стали справжніми помічниками людини і у боротьбі з комахами-шкідниками. Якби жителям України запропонували назвати свого улюбленого птаха, то вони назвали б лелеку; журавля мабуть, горобця, голуба та інших. Недарма матері, бабусі в Україні лагідно,     з любов'ю називають своїх маленьких дітей та онуків «пташенятко», «ластівко», «горобчик», «горобенятко», «зозуленя». 

Ви бачили біля дороги та криниці з водою дерев'яного журавля. А розмальовані печі, стіни в сільських світлицях, вишиті рушники, скатерки із зображенням птахів. Бо люблять споконвіку в Україні птахів, оберігають їх, приваблюють у сади, парки, ліси. А скільки складено загадок, прикмет, прислів'їв, вікторин про птахів! Сьогодні на нашому святі пернатих ви зможете ще більше дізнатися про них нового.

Бережімо птахів, як і все живе на землі. Нині природі загрожує небезпека внаслідок нерозумного втручання людини у святині природи. Тож мусимо берегти її. Від кожного з нас залежить, якою ми передамо землю (з квітами, птахами, водою, лісами) своїм дітям, онукам, майбутнім поколінням. Тож бережімо природу, як ^ берегли її наші предки. 

II. Привітання

Юннат. Настала весела пора року — весна. Все оживає від зимової сплячки. З далеких країв повертаються наші пернаті друзі — птахи. Земля чепуриться, V готується зустрічати їх. Розпочинаймо свято «День зустрічі птахів».

Учень (читає вірш «Летять птахи»)

 Вже весна прийшла в оселі,

Розквіта рясний садок.     

І летять, летять веселі

Зграї рідкісних пташок,

Швидше, любі, прилітайте

(Ми вже бачимо здаля!)

І з весною привітайте

І лісочки, і поля.

 Ми вже хати збудували

На деревах в гілочках.

 TOC \o "1-3" \h \z Щоб ви нам пісні співали,          

Щоб ловили ви комах.     

Ю н н а т. І ми їх зустрінемо, он скільки будиночків приготували.

Ведуча. А ви, друзі, готові зустрічати птахів?

Усі. Готові!

(Чути стукіт у двері.)        

Ведуча. Будь ласка, заходьте.

(Заходить поштовий голуб із сумкою.) 

Голуб. Добридень         

 У с і. Добридень!

 Ведуча. Проходьте сюди, ми раді такому гостю.   

 Голуб. Дякую, дякую. Я оце прилетів, бачу: напис «Запрошуємо на свято       птахів». Саме сюди мені й треба. Вам телеграми. Я їх тільки-но прийняв від моїх   товаришів. Послухайте.    

1. Усім друзям птахів       

Дивилися шпаківні. Дякуємо за турботу. Влітку віддячимо. Знищимо всіх шкідників саду. З привітанням, шпак

            2. Учасникам свята «День зустрічі птахів»         

            Вилітаємо з Африки. Терміново повідомте про те, чи є у вас комахи. Якщо ще немає, то ми затримаємося в дорозі. До зустрічі, ластівки.     

3. Усім юннатам сіл Богданівки, Тарасівки, Миколаївки, Антонівки,  Федорівки   

Дуже вдячні за піклування про нас у тяжкий зимовий час. Ми відлітаємо до себе, але із собою беремо добрі згадки про вас. На повітряних шляхах розкажемо           про вас птахам, що летять сюди. Дамо їм вашу адресу. З найкращими       побажаннями, снігурі.      

1-й юннат

Що роблять птахи навесні,         

Коли з вирію повертаються?      

Вони в такі блакитні дні 3 ланами і людьми вітаються. Здрастуйте, журавлі далекі.

Як живеться вам на чужині?

Як за вами скучили

смереки В нашій стороні!

Не забудьте вчасно прилетіти,   

Звити гнізда в затишку ріки.      

Вас чекають перші весно квіти. 

Вас зустрінуть піснею струмки. 

Тепле сонце вже летить над краєм,

І весна проходить по ріллі,

 Не турбуйтесь, ми вас привітаєм.

Прилітайте, рідні журавлі.

2-й юннат

Чиї ж то голоси бринять,

Як ліс під вітром вишумовує?

Дрозди й синиці гомонять          

Пташиною своєю мовою.

Що роблять гуси чи качки,         

Як річка грає і хлюпочеться?      

Б'ють крилами, як новачки,        

їм плавать і пірнати хочеться.     

Вони вертаються сюди,

Радіють, плачуть і хвилюються.

І тож одвічно так, завжди

Землею рідною милуються.

1 -й юннат

Гей летіть до нас, птахи,

Наші славні співаки.

Вже для вас готові хати,  

Змайстрували їх юннати.

Гей до нас, до нас сюди   

Завітайте у сади.   

Вас зустрінуть весняні

Теплі та погожі дні.

І дорослі, і малята Будуть вас охороняти.

Буде досить для пташок

І гусениць й комашок.

(З'являються птахи).

Ведуча. Дорогі птахи! Дуже просимо вас розповісти нам про себе.        

Усі. Просимо! Просимо!          

Снігур. Я тут найстарший і розповім про себе перший. Моя батьківщина -  північ. На зиму ми всі прилітаємо з півночі до вас. Тут смачними ягодами пригощає нас малина, калина, горобина, а насіння нам дає клен, ясен, граб.

В е д у ч а. А це, друзі, шановний чорний грак. Граки, тільки-но похолоднішає, відлітають на південь. У нас вони добре працюють на полі, нищать озиму совку, дротяників. Чи багато ви їх добуваєте?

Грак. Чимало. Ми, граки, лічити не вміємо, а от агрономи підрахували, що кожен грак за день може знищити до 400 дротяників.

2-й юннат. А це що за маленька пташка?    

Мухоловка. Я — мухоловка. Хоч я і дуже маленька, але апетит у мене ве- ликий. З'їдаю щодня 200 мух і комарів.

Синичка. Я — синичка. За день з'їдаю і приношу своїм пташенятам стільки їжі, скільки важу сама.

1-й юннат. А я знаю вірш про дятла.   

Дятел. О, я охоче послухаю

1-й юннат У гаю пісні немає,

 Гай засніжений дрімає.

Тільки чути гук — Тук-тук-тук.

Мабуть, це строкатий дятел

Хоче дуба роздовбати.     

Там на дубі кузню має,    

З шишок зерно він виймає.

І лунає ще тук-тук.           

Дятел. Гарного ти вірша розповів мені. А хто з вас, діти, знає, що то є — «дятлова кузня»? Якщо ніхто не знає, то я розповім. Взимку вибираю зручне дерево, видовбую кору, туди заношу шишки, роздовбую їх, добуваю насіння.

Зозуля. А ось і ти вже прилетів, шпаче, із села. Скажи, а що про нас, птахів, там кажуть.

Шпак. Говорять різне, як про кого.

Соловей. А як про пісню солов'їну говорять люди?       

Шпак. Все село виходить слухати солов'я в парк, сади зелені. Коли лунають його пісні, все навколо замовкає.   

Жайворонок. А що про жайворонка чути?

Шпак. Весни ти вісник — скрізь говорять.

Сова. А про мене, шпаче, там не чути?          

Ш п а к. І тебе цінять. Зберігаєш зерна людям ти багато, бо нищиш різних  гризунів.

Ведучий. Діти, ви дізналися, яку користь приносять птахи, тому охороняйте  їх, приваблюйте у свої сади, поля, боріться з тими, хто руйнує їх гнізда.

III. Проведення гри         

Учитель. А зараз розпочнемо гру-змагання «Хто більше знає про птахів?». Участь у грі беруть команди «Ластівка» і «Орел».       

Конкурс 1.

«Візитна картка»

Знайомство з командами, які захищають свої назви

Конкурс 2

«Відгадай»

Закінчіть речення, дайте відповіді на запитання.

Конкурс З

«Значення птахів»

Команди по черзі демонструють свої знання про роль птахів у природі й житті людини.

Конкурс 4

«Запитання супернику: ти мені, я тобі»

 TOC \o "1-3" \h \z Конкурс 5  

"Відгадай птаха"

Ведучі по черзі зачитують інформацію про птахів. відповідає команда, яка швидше визначила, про якого птаха йдеться.

         Конкурс 6     

     "Показуха"

Капітани витягують картки, на яких написано поняття, що стосуються птахів, і жестами та мімікою зображують їх.

         Конкурс 7

    «Будова яйця»

На малюнку зробіть підписи частин, поясніть їх значення.

 

Слово журі.

Слово вчителя: Люди здавна звикли до сусіда птахів, звикли чути і бачити їх біля себе. З птахами пов’язано багато прикмет, приказок: щастя – вільна пташка, де схотіла, там і сіла. І дуже прикро, що останнім часом звучить фактор тривоги… Про нього пишуть і говорять. Він – причина зникнення журавлів, лебедів,ю глухарів в окремих куточках природи. Птахи знаходять місця, де їх поки що не лякають. Але чи залишаться такі місця в майбутньому? Технічний прогрес не стоїть на місці.

Діти, бережіть птахів – наших пернатих друзів!




Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz