Нд, 05.05.2024, 12:01
Вітаю Вас Гість | RSS

Гавриловецька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

Годинник
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Фізика

Коротко про професійну діяльність.

 Я, Гермаківська Людмила Михайлівна, роботу на педагогічній ниві розпочала у 1982 році вчителем математики Рудської школи,Кам’янець – Подільського району, Хмельницької області, після закінчення Кам’янець – Подільського  педагогічного інституту .Працюю в Гавриловецькій ЗОШ I-II ступенів з 1986 року. Протягом всього часу роботи в даній школі створюю умови для розвитку в учнів інтересу до вивчення предметів, що викладаю, та формування навиків практичного застосування знань. Розбудова системи національної освіти в Україні на принципах Державної національної програми “Освіта.” (“ Україна ХХI століття ”) вимагає від вчителя винайдення та впровадження таких методів навчання, які відповідали б сучасним рівням обізнаності та професійної компетентності молодого покоління, налаштовує на впровадження інноваційних навчальних технологій, здатних забезпечити задоволення суспільних та особистісних потреб кожної людини. Тому основною вимогою до уроку є забезпечення всебічного розвитку активності і самостійності учня. Національна доктрина розвитку освіти в Україні наголошує на формуванні освіченої, творчої особистості, становленні її морального та фізичного здоров’я, вихованні громадянина демократичного суспільства. Динаміка змін у сьогоденному житті потребує швидкого реагування на запити часу. На уроках фізики звертаю увагу на те, що сучасна фізика - найважливіше джерело знань про навколишній світ, науково основа – технічного прогресу, водночас - один із найважливіших компонентів людської культури. Виходячи із потреб життя викладання фізики спрямовую на формування в учнів наукових знань та вмінь. необхідних і достатніх для розуміння явищ і процесів, що відбуваються в природі,техніці, побуті, вмінь застосовувати ці знання в стандартних та нестандартних ситуаціях. Реалізацію цих цілей забезпечую впровадженням інтерактивних форм і методів передачі знань учням, які сприяють виявленню та розвиткові індивідуальних здібностей . Такі методи кооперативного навчання, як робота в парах, “ Карусель ”,  робота в малих групах; методи колективно групового навчання “ Мікрофон ”, “ Незакінчені речення ” , тощо – сприяють активній взаємодії всіх учнів. З досвіду роботи бачу, що використання нестандартних уроків або окремих методів інтерактивного навчання активізують процес навчання дозволяючи учням на більш високому рівні оволодіти фізикою. Працюючи із учнями 7 класу, звертаю увагу на недостатню пізнавальну активність яка в поєднанні із втомлюваністю учнів є серйозною перешкодою для результативності навчання , вдаюся до методів та прийомів що розвивають мислення та сприяють діяльності учня. До них належать завдання на розвиток мислення через порівняння , класифікацію, узагальнення та абстрагування. Серед них такі як “ Вкажи подібності і відмінності”, “ Розподіли на групи за спільною ознакою”, “Назви одним словом”. Розвитку розумових здібностей учнів сприяють завдання , які відповідають їхнім можливостям, віковим особливостям мислення, рівню сформованості умінь працювати з книгою. Часто пропоную учням такі прийоми: проведи дослід, склади казку, склади розповідь за малюнком, розроби запитання для однокласників. Такі засоби навчання сприяють свідомому засвоєнню матеріалу, створюють умови для розвитку творчих здібностей кожної дитини. Впроваджую ігрові моменти у навчання з метою розвитку пам’яті, уваги . Елемент нестандартності підвищує інтерес, викликає неприховану радість. Вирішальним фактором у виникненні інтересу є “ цікаве викладання матеріалу ”, тобто таке, при якому створюю проблемні ситуації, пропоную завдання творчого характеру, що сприяє створенню на уроці умов для виявлення індивідуальних якостей учня. Пояснення нового матеріалу з фізики для учнів 7 – 9 класів завжди підкріплюю дослідами, що суттєво впливає на розвиток логічного мислення, сприймання матеріалу уроку як складову повсякденного життя, підтверджує прикладне значення фізики як науки. В своїй роботі залучаю школярів до роботи над проектами  на різних етапах навчання . Створюю проблемні ситуації які мають своєю метою переконати учня в необхідності отримання знань з фізики, бажання перевірити вивчене за допомогою досліджень ,та при нагоді застосувати їх  в життєвих ситуаціях.  Працюючи над проблемою особистісно орієнтованого підходу до навчання учнів вважаю , що застосований мною метод проекту є ключем до її розв’язання. Адже до роботи над проектом залучаю всіх учнів класу розподіляючи між ними завдання. Учні в силу своїх можливостей працюють над різного виду проектами. Це є один із видів самостійної роботи учні, що передбачає пошук інформації, спостереження і спроби ,що є прекрасною можливістю для самовираження та самореалізації. Згаданий мною метод дає вагомий результат при проведенні домашнього експерименту з актуальних тем. Дуже важливим видом діяльності на уроках фізики є розв’язування задач. Це одночасно сприяє поглибленню і закріпленню теоретичних знань учнів; є засобом перевірки знань та розвитку інтересу до фізики. При проведенні уроків фізики використовую задачі різних видів та рівнів складності з метою виявлення та подальшого розвитку творчих здібностей школярів. З метою розвитку творчих здібностей особистості залучаю учнів до занять в гуртку «Юний фізик» . Юні дослідники мають можливість втілити свої дитячі ідеї , складаючи проекти та презентуючи їх перед учнями молодших класів, котрі , спостерігаючи за природою ще не здатні пояснити побачене навколо. Але побувавши на таких презентаціях як  « Фізика наколо нас», «Збережемо енергію» , « З історії космічних досліджень» у них зароджується потяг до вивчення фізики. Учням подобається творчий підхід до навчання фізики та вони приймають активну участь в шкільних та районних олімпіадах з фізики, Всеукраїнському фізичному конкурсі “ Левеня” та показують непогані результати . Впровадження методу проектів на різних етапах отримання знань з фізики спонукало мене до написання методичного посібника «Використання методу проектів  до навчання фізики». Методичний посібник вчителя можна скачати за посиланням. Для успішної організації навчання створила роздатковий матеріал до кожного уроку з фізики у відповідності з чинною програмою, виготовила стенди для кабінету фізики, які несуть навчальну та розвиваючу інформацію, продовжую роботу над плануванням тематики проектів для навчальної та творчої діяльності учнів, працюю над створенням презентацій до уроків, систематично підвищую свій науково – методичний рівень через курси підвищення кваліфікації, фахові журнали та газети, довідкову літературу та інтернет – ресурси. Такий стиль роботи допомагає мені розв’язати основні завдання викладання фізики та підготувати учнів до продовження навчання у інших навчальних закладах . У наш час зросла значимість технічних спеціальностей на ринку праці, що і підвищило мотивацію до опанування ними. І тому, викладаючи фізику, основним і найважливішим завданням вважаю формування глибоких і міцних знань з навчального предмету та вироблення навичок і вмінь застосування їх на практиці.Спираючись на досягнення  педагогічної науки, використовуючи методи народної педагогіки, я шукаю нових підходів у вихованні, які відповідали б потребам розвитку творчої особистості, були б спрямовані на формування ціннісних ставлень. Мету і принципи виховання реалізую через систему виховних заходів по кожному з основних напрямків. Патріотичне виховання реалізую через проведення класних годин, відкритих виховних заходів, екскурсій до музеїв, перегляд кінофільмів на військово – патріотичну тематику. Тематикою виховних заходів передбачую вивчення державної символіки, зустрічі з учасниками війни, догляд за могилами загиблих воїнів, проведення конкурсів “ Сильні, сміливі, спритні. ”  Сьогодення вимагає виховання особистості з розумінням необхідності збереження єдності та цілісності України. Ця проблема втілена мною у проведеному усному журналі на тему: «Україна – соборна держава.» Для національного виховання передбачила проведення бесід на тему “Знай свій обряд”  та організацію і проведення традиційних в Україні обрядів.

Правову культуру школярів формую виховуючи в учнів повагу до Конституції України, державних символів, Законів України,шляхом вікторин і бесід. Також проводжу профілактичні бесіди щодо попередження правопорушень, паління, вживання наркотичних речовин.

Всі ці заходи проводжу на основі довір’я дітям і поваги до їхніх особистостей за підтримки батьків.

Родинне виховання - один із непростих напрямків роботи. Але за умови тісної співпраці  з батьками  вдається уникати проблем у вихованні дітей.

Моральне виховання -  основа всього виховного процесу. На прикладах загальнолюдських моральних якостей та з вірою в кожного учня будую весь виховний процес. Проводжу бесіди на морально – етичні теми, акцентую увагу учнів на прикладах поведінки конкретних, відомих дітям людей. Працюючи з дітьми, я переконалася, що будь – яка справа лише тоді по справжньому цікава для дітей, коли задумана і організована самими дітьми, тому всіляко підтримую їхню творчість. Мені хочеться. щоб мої учні були творчими особистостями з чітко сформованими поглядами та намірами. Щоб їм було в кого вчитися, я поcтійно працюю над собою, вдосконалюю себе, вчуся разом з дітьми, пам’ятаючи слова  Л.Толстого: “Якщо вчитель має лише любов до справи , він буде хорошим вчителем. Якщо вчитель має лише любов до учня, як батько, мати, він буде кращим від першого вчителя. Якщо вчитель поєднує в собі любов до справи і до учнів, він – досконалий вчитель.”

 


Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz